1 Μαΐ 2011

Πώς τοποθετούνται οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί;


ΠΗΓΉ:http://www.gdimitrakopoulos.gr
Αλλαγές που επιφέρει ο «σχολικός Καλλικράτης» στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών
Με αφορμή τα - εύλογα - ερωτήματα συναδέλφων και την έκδηλη ανησυχία για τις αλλαγές που επέρχονται, σας γνωρίζουμε τα παρακάτω.

1. Η κατάργηση οργανικών θέσεων μπορεί να επιφέρει απόλυση εκπαιδευτικού;
«Οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι, εφόσον αυτές οι θέσεις υπάρχουν» (άρθρο 39, παρ. 1 του Ν. 3528/07).
«Υπάλληλοι ή λειτουργοί του κράτους ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, οι οποίοι, κατά συνταγματική ή νομοθετική πρόβλεψη, διέπονται από ειδικές διατάξεις, καθώς και οι υπάλληλοι των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος (σ.σ. του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα) για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από τις ειδικές γι’ αυτούς διατάξεις» (άρθρο 2, παρ. 2 του Ν. 3528/07).
Σύμφωνα με τα παραπάνω, οι εκπαιδευτικοί διέπονται από ειδικές διατάξεις (Ν. 1566/85 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει) και δεν εμπίπτουν στη ρύθμιση του Υπαλληλικού Κώδικα. Οι οργανικές θέσεις νοούνται αφηρημένες και έχουν νομοθετηθεί ενιαία - κατά Κατηγορία και Κλάδο. Κατά συνέπεια οι υπεραριθμίες που προκύπτουν από καταργήσεις - συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς σχολικών μονάδων αντιμετωπίζονται με τις διατάξεις του Π.Δτος 50/96, όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 100/97 (βλέπε παρακάτω). Η απάντηση, λοιπόν, στο τεθέν ερώτημα είναι - κατηγορηματικά - ΟΧΙ.
2. Πώς ορίζεται η οργανικότητα στα Νηπιαγωγεία;
Τα Νηπιαγωγεία είναι μονοθέσια και διθέσια. Μονοθέσια είναι εκείνα στα οποία φοιτούν από επτά (7) έως είκοσι πέντε (25) νήπια και διθέσια εκείνα στα οποία φοιτούν από είκοσι έξι (26) έως πενήντα (50) νήπια. Ο αριθμός των νηπίων ανά Νηπιαγωγό ορίζεται στα 25 νήπια (Φ.3/898/97657/Γ1/25-9-2006, Υπουργική Απόφαση).
3. Πώς ορίζεται η οργανικότητα στα Δημοτικά σχολεία;
Η οργανικότητα των Δημοτικών Σχολείων προσδιορίζεται από την αναλογία
δεκαπέντε (15) μαθητών προς ένα (1) δάσκαλο για τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια και
για τα λοιπά είκοσι πέντε (25) μαθητών προς ένα (1) δάσκαλο ως εξής
(Φ.3/897/97652/Γ1/ 25-9-2006, Υπουργική Απόφαση):
Μαθητές άσκαλοι Οργανικότητα
10 έως 15 1 μονοθέσιο
16 έως 30 2 διθέσιο
31έως 45 3 τριθέσιο
46 έως 100 4 τετραθέσιο
101 έως 125 5 πενταθέσιο
126 έως 150 6 εξαθέσιο
151 έως 175 7 επταθέσιο
176 έως 200 8 οκταθέσιο
201 έως 225 9 εννιαθέσιο
226 έως 250 10 δεκαθέσιο
251 έως 275 11 ενδεκαθέσιο
276 έως 300 12 δωδεκαθέσιο
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Για τον προσδιορισμό των οργανικών θέσεων στα 6/θέσια σχολεία και άνω, υπολογίζεται και μία θέση επιπλέον (Κλάδου Π.Ε. 70).
Στα ολιγοθέσια (3/θέσια, 2/θέσια και 1/θέσια) σχολεία δεν υπολογίζεται θέση ειδικότητας.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
Στις περιπτώσεις υποβιβασμού ή συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων η νέα οργανικότητα ορίζεται με υπουργική απόφαση.
4. Πώς προκύπτει υπεραριθμία σε σχολική μονάδα;
Υπεραριθμίες εκπαιδευτικών - σε σχολικές μονάδες της Α/θμιας Εκπαίδευσης - είναι δυνατόν να προκύψουν από ίδρυση, κατάργηση, υποβιβασμό, διαίρεση ή συγχώνευση σχολείων ή άλλη αιτία (άρθρο 14, παρ. 1 του Π.Δτος 50/96).
5. Πώς διαπιστώνεται η υπεραριθμία στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων;
Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται (άρθρο 14, παρ. 1 του Π.Δτος 50/96 και άρθρο 8, παρ. 8 του Ν. 2986/02) και τοποθετούνται με τη διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω.
6. Ποια η διαδικασία ρύθμισης των υπεραριθμιών;
Αν διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με την παρακάτω διαδικασία:
♦ Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.
♦ Στη συνέχεια το Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε συνεδρίασή του χαρακτηρίζει ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:
Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα. Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης, υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούνται από το Π.Υ.Σ.Π.Ε. να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά, εντός δέκα (10) ημερών.
7. Πώς τοποθετούνται οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί;
• Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στην σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.
• Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατό, σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.
8. Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς που δεν τοποθετούνται σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία;
• Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν ή δεν κατέστη δυνατό να τοποθετηθούν σύμφωνα με τη διαδικασία των παραπάνω περιπτώσεων, τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
• Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις, παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων μπορούν εφόσον το επιθυμούν να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, αν σε αυτό δημιουργηθούν κενές θέσεις.
9. Εκπαιδευτικοί των Ειδικών κατηγοριών μπορούν να κριθούν ως υπεράριθμοι;
Όσοι έχουν μετατεθεί ή τοποθετηθεί ως «ειδικές κατηγορίες» - εκτός των πολυτέκνων - εξαιρούνται και δεν κρίνονται ως υπεράριθμοι.
10. Τι ισχύει για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς;
Οι πολύτεκνοι δεν εξαιρούνται από τις ανωτέρω διατάξεις για τη ρύθμιση των υπεραριθμιών και συγκρίνονται με όλους τους εκπαιδευτικούς (άρθρο 30, παρ. 4 του Ν. 3848/10).
Στελέχη Εκπαίδευσης και υπηρεσιακές μεταβολές
«Διευθυντής Σχολικής Μονάδας, η οποία καταργείται, τοποθετείται με αίτησή του για το υπόλοιπο της θητείας, σε κενή θέση  Διευθυντή Σχολικής Μονάδας της ίδιας διεύθυνσης, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου» (άρθρο 27, παρ. 4 του Ν. 3848/10).
«Διευθυντές Εκπαίδευσης και Προϊστάμενοι Γραφείων Εκπαίδευσης, Διευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. και υπεύθυνοι τομέων Σ.Ε.Κ. μπορούν κατά τη διάρκεια της θητείας τους να μετατίθενται με αίτησή τους ως εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τις διατάξεις που διέπουν τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών. Στην περίπτωση αυτή αναλαμβάνουν υπηρεσία στη νέα τους θέση μετά τη λήξη της θητείας τους» (άρθρο 27, παρ. 1 του Ν. 3848/10).
«Οι υπηρετούντες σε θέσεις Σχολικών Συμβούλων, Διευθυντών Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Γραφείων Εκπαίδευσης, Διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., καθώς και Προϊσταμένων Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης επανέρχονται μετά τη λήξη της θητείας τους, εφόσον δεν επανεπιλεγούν, σε θέσεις εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, στην οποία ανήκαν οργανικά ή στις θέσεις στις οποίες μετατέθηκαν (σ.σ. κατά τη διάρκεια της θητείας τους). Αν οι παραπάνω θέσεις έχουν καταργηθεί, τοποθετούνται σε κενές θέσεις εκπαιδευτικών σχολικών μονάδων της προτίμησής τους με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ή του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης ή του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου» (άρθρο 27, παρ. 2 του Ν. 3848/10).
«Εκπαιδευτικοί που έχουν διοριστεί σε θέσεις Γενικών ή Ειδικών Γραμματέων και Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθώς και Προέδρων ή Διευθυνόντων Συμβούλων φορέων που εποπτεύονται από το Υπουργείο αυτό, μετά τη λύση της σχέσης εργασίας τους στις παραπάνω θέσεις και έως την επιλογή νέων Στελεχών Εκπαίδευσης, υπηρετούν ως Στελέχη Παιδαγωγικής Καθοδήγησης σε περιοχές που επιθυμούν, εκτελώντας καθήκοντα Σχολικών Συμβούλων της ειδικότητάς τους, τα οποία τους ανατίθενται από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του Προϊσταμένου του Τμήματος Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης» (άρθρο 26 του Ν. 3879/10).

Συνάδελφε
Μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας για οποιοδήποτε προβληματισμό ή απορία σου έχει δημιουργηθεί. Ο συνδικαλιστής  είναι το «μάτι», το «αυτί» και η «φωνή» του Κλάδου!!!
Δεν ξεχνώ: Συνδικαλιστής σημαίνει προσφορά και ΟΧΙ επάγγελμα!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.