22 Ιαν 2011

Σχετικά με την εγκύκλιο του Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων


Ο Γενικός  Γραμματέας του του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με την αρ. 3324/Δ4/12-01-11 εγκύκλιό του καλεί τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης Α/θμιας και Β/θμιας  « ……να διαμορφώσουν προτάσεις ορισμού μορίων σχολικών μονάδων , λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες των σχολικών μονάδων και να τις καταχωρίσουν στο σύστημα survey μέχρι 31-1-2011…».
            Στην ίδια εγκύκλιο γίνεται αναφορά στις διατάξεις του άρθρου 14 του Π.Δ. 100/97  όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 παρ. 2 του Π.Δ. 39/98  όπου ρητά αναφέρεται : «…Οι σχολικές μονάδες της Π.Ε. κατατάσσονται σε 10 κατηγορίες και της Β/θμιας σε 12 , με απόφαση του Υπ. Παιδείας και ύστερα από πρόταση των αρμοδίων Κεντρικών  Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ), τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ , οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα….»
Είναι προφανές , από τα παραπάνω, ότι , σύμφωνα με τη νομοθεσία , αρμόδιο όργανο για να εισηγηθεί την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων σε επίπεδο νομού είναι το ΠΥΣΠΕ  και όχι ο Διευθυντής εκπαίδευσης ή ο Περιφερειακός Διευθυντής. Τα ΠΥΣΠΕ προκειμένου να διαμορφώσουν την πρότασή τους οφείλουν να συνεργαστούν με τους πρωτοβάθμιους συλλόγους των εκπαιδευτικών. Επομένως κανείς Περιφερειακός Διευθυντής ή Διευθυντής Εκπαίδευσης , δεν μπορεί να καταχωρίσει μοριοδότηση σχολικών μονάδων στο σύστημα survey, αν δεν υπάρξει προηγουμένως απόφαση του ΠΥΣΠΕ γι’ αυτό. Εξάλλου , γι’ αυτό το λόγο το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την αριθμ. πρωτ. 1511/ 29-11-2010 απόφασή του συγκρότησε  επιτροπή ανά νομό στην οποία συμμετέχουν οι αιρετοί του ΠΥΣΠΕ και τα μέλη των Δ.Σ. των τοπικών συλλόγων  , η οποία μέχρι τέλος του Γενάρη πρέπει να προχωρήσει στην αναμοριοδότηση των Σχολικών μονάδων του νομού με βάση αντικειμενικά κριτήρια.
            Προκειμένου δε , να μην υπάρξουν οι αδικίες του παρελθόντος το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε. συγκρότησε αντίστοιχες επιτροπές σε επίπεδο περιφέρειας και σε κεντρικό επίπεδο.
Σε κάθε περίπτωση η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων – αίτημα χρόνων του κλάδου- είναι μια διαδικασία , που απαιτεί σοβαρότητα και υπευθυνότητα και όχι βιαστικές κινήσεις. Εξάλλου,  κανείς λόγος βιασύνης δεν υπάρχει, αφού οι επόμενες αιτήσεις για μεταθέσεις των εκπαιδευτικών γίνονται το Νοέμβρη του 2011.
Δημήτρης Μπράτης