19 Ιουν 2011

Μάθημα 1ο: Το εμείς πάνω απ' το εγώ


πηγη:http://www.alfavita.gr/artro.php?id=36637
ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΟ 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
Κοινωνικό παντοπωλείο για άπορους λειτουργεί ο σύλλογος γονέων, που συγχρόνως συγκεντρώνει ρούχα και χρήματα. Τρεις κενές θέσεις εκπαιδευτικών καλύφθηκαν έπειτα από δεκαήμερη κατάληψη
Σε μια εποχή που τα λόγια σπάνια συμβαδίζουν με την πράξη και οι καλές προθέσεις περιορίζονται σε ανώδυνες φιλανθρωπίες, οι γονείς του 5ου Δημοτικού Σχολείου Κερατσινίου ψάχνουν για μια καινούρια κουλτούρα αλληλεγγύης και διεκδίκησης.
Δάσκαλοι και γονείς στην αυλόπορτα του σχολείου, με πανό του συλλόγου εκπαιδευτικών. Εδώ και μερικούς μήνες, έπειτα από απόφαση του συλλόγου τους έχει οργανωθεί κοινωνικό παντοπωλείο, ενώ συγκεντρώνονται ρούχα και χρήματα. «Βασικός στόχος είναι η ενίσχυση των οικογενειών που πλήττονται από την ανεργία και τη φτώχεια. Προβλήματα τα οποία δυστυχώς αντικατοπτρίζονται και μέσα στις σχολικές τάξεις» επισημαίνει ο Στέλιος Φωκιανός, δάσκαλος και εκπρόσωπος του συλλόγου εκπαιδευτικών «Νίκος Πλουμπίδης».
Προσθέτει ότι «καθημερινά συναντάς ολοένα και περισσότερα παιδιά τα οποία δεν έχουν να φάνε, ρούχα για να ντυθούν και μένουν σε τρώγλες. Παιδιά που ζουν ανάμεσά μας και είναι αδύνατον να τα κρύψουμε κάτω από το χαλί, όπως κάνει συστηματικά η πολιτεία».
Η ενεργοποίηση γονιών και εκπαιδευτικών υπήρξε άμεση. Τα τρόφιμα, τα ρούχα και τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Η Κέλλυ Βογιατζοπούλου, μέλος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, τονίζει πως «είναι συγκινητικό να βλέπεις μαθητές και μαθήτριες να δίνουν αβασάνιστα το χαρτζιλίκι τους και να αισθάνονται χαρά που στερούνται την αγορά κάποιου παιχνιδιού για να προσφέρουν τα χρήματα στους άπορους συμμαθητές τους». Εξηγεί πως «σκοπός μας είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών, ώστε να μην κοιτάνε μόνο το εγώ αλλά και το εμείς. Να μάθουν να λειτουργούν ομαδικά για το κοινό καλό».
Τα περασμένα Χριστούγεννα οι μαθητές ξεχύθηκαν στο Κερατσίνι και είπαν τα κάλαντα. Τα χρήματα που μαζεύτηκαν μετατράπηκαν σε ένα μεγάλο τσιμπούσι που πραγματοποιήθηκε μέσα στο σχολείο.
Υψηλή συμμετοχή είχε και το παζάρι με δώρα που πραγματοποιήθηκε εκείνο το διάστημα, το οποίο επαναλήφθηκε με επιτυχία το περασμένο Πάσχα. Ωστόσο, η λογική των γονιών ξεπερνάει τα στενά όρια της φιλανθρωπίας. «Αξίζει να τονίσεις πως τα παιδιά ενθουσιάζονται εξίσου όταν βοηθούν τους συμμαθητές τους που έχουν ανάγκη και όταν διεκδικούν τα αυτονόητα δικαιώματά τους, όπως το να έχουν δασκάλους στο σχολείο», λέει η μητέρα Μαργαρίτα Αϊβαλιώτη.
Μας εξηγεί πως πριν από μερικά χρόνια το σχολείο αντιμετώπισε μεγάλη έλλειψη δασκάλων. «Επί δέκα μέρες γονείς και παιδιά κάναμε κατάληψη και ζητούσαμε την άμεση τοποθέτηση των τριών εκπαιδευτικών που έλειπαν για την ομαλή λειτουργία του σχολικού συγκροτήματος. Επρεπε όμως να καταληφθούν τα γραφεία της πρωτοβάθμιας από μαθητές και γονείς ώστε να μας δώσουν σημασία και να λύσουν το πρόβλημα» καταλήγει.
Περισσότερες λεπτομέρειες μας διηγείται ο Στέλιος Φωκιανός: «Τον καιρό της κατάληψης γινόταν κάθε μέρα συνέλευση όπου οι γονείς συναποφάσιζαν για τις δράσεις της επόμενης μέρας. Επίσης, με τη συμμετοχή των δασκάλων πραγματοποιούνταν εναλλακτικές δραστηριότητες, αθλητικές και πολιτιστικές. Ταυτόχρονα γίνονταν αντιμαθήματα με θέμα τους εργατικούς αγώνες στην Ελλάδα. Τα παιδιά έφτιαχναν πικέτες και πανό τα οποία χρησιμοποιούσαν στις πορείες που έκανε η σχολική κοινότητα στο Κερατσίνι και τον Πειραιά».
Ο αγώνας τους υπήρξε νικηφόρος και έδωσε αισιοδοξία και διάθεση να συνεχίσουν να διεκδικούν το καλύτερο δυνατό. Παράλληλα, δεν είναι λίγες οι φορές που στους δρόμους της γειτονιάς αντήχησαν εκατοντάδες παιδικές φωνές διαμαρτυρόμενες και για άλλα σοβαρά κοινωνικά ζητήματα, όπως η «μπόχα» της Ψυττάλειας και οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας που ανεύθυνοι τοποθετούν δίπλα σε σχολικά συγκροτήματα (είναι εντυπωσιακό ότι κατάφεραν και έδιωξαν μία κέραια).
Εντονη συμμετοχή υπήρξε και στη συγκέντρωση χρημάτων για την οργάνωση «Ενα σχολείο για τη Γάζα». Κάπως έτσι λοιπόν κοινωνικοί φορείς και συλλογικότητες αυτοοργανώνονται, αναλαμβάνουν δράσεις και συνδέουν τους κοινωνικούς αγώνες του καιρού μας με τους καθημερινούς «μικρούς». Μια ζωντανή απόδειξη ότι η αλληλεγγύη δεν είναι απλώς εφικτή αλλά απαραίτητη τη στιγμή που η οικονομία των λίγων επιτίθεται με μανία στην κοινωνία των πολλών.

14 Ιουν 2011

Γιατί θα απεργήσω


       Θα απεργήσω για να δώσω το μήνυμα πως δεν συναινώ στη μείωση του εισοδήματός μου, τη στιγμή που καναλάρχες, ποδοσφαιρικές ομάδες και μεγαλοσχήμονες χρωστούν στο δημόσιο τεράστια ποσά. Γνωρίζω πως τελικά θα μου τα πάρουν από την τσέπη μου, εγώ δεν τους τα δίνω μόνος μου, μη απεργώντας.
       Θα απεργήσω επειδή τόσα χρόνια τώρα, ήμουν συνεπής στις υποχρεώσεις μου δανείζοντας άτοκα το κράτος με τις κρατήσεις μου και τώρα καλούμαι πάλι εγώ να πληρώσω εγκληματικές πολιτικές.
       Θα απεργήσω για να μπορώ να κοιτάξω τα παιδιά μου στα μάτια όταν θα με ρωτήσουν αν αντέδρασα όταν έπρεπε.
       Θα απεργήσω για ένα καλύτερο μέλλον των παιδιών μου που, έχοντας πολλαπλάσια προσόντα από τα δικά μου, αύριο θα εργάζονται – αν είναι τυχερά – για 500 ευρώ και μισό ένσημο.
       Θα απεργήσω για τους μαθητές μου για να μη με θυμούνται αύριο δειλό και άβουλο, έρμαιο μιας κοινωνικής καταιγίδας χωρίς προηγούμενο.
       Θα απεργήσω γιατί δεν είδα κανέναν υπεύθυνο για την κατασπατάληση και λαφυραγώγηση του δημόσιου χρήματος να τιμωρείται.
       Θα απεργήσω επειδή βλέπω άλλες κοινωνικές ομάδες να κινητοποιούνται για να διατηρήσουν προνόμια. Δεν απαξιώ την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο των εφοριακών, αναγνωρίζω την ιδιαιτερότητα των εργασιακών συνθηκών των τελωνιακών, κατανοώ την αγωνία για το καθημερινό μεροκάματο των αυτοκινητιστών. Όμως εγώ (ο δάσκαλος) – κι αυτό ας μην εκληφθεί ως κομπασμός – είμαι κάτι παραπάνω.   Προσφέρω καθημερινά στα παιδιά αγωγή και αξίες και μάλιστα σε μια εποχή που τείνουν να εκλείψουν.   Είμαι πατέρας και μητέρα 20 παιδιών επί 6 ώρες – κι αυτή η ευθύνη με κάνει πολλές φορές να παραμελώ τα βιολογικά μου παιδιά για χάρη των μαθητών μου. Δεν αξίζω κάτι καλύτερο;
              Θα απεργήσω επειδή δεν έχω άλλη επιλογή. Θα απεργήσω γιατί αν δεν φωνάξω εγώ για τα κεκτημένα μου ποιος θα το κάνει; Θα απεργήσω γιατί αν δεν ΑΠΕΡΓΗΣΩ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ τότε τι να  περιμένω για το μέλλον μου;

Ε, ναι λοιπόν φταίω εγώ.


ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
          Φταίω εγώ που δεν μπορώ να καταλάβω το μεγαλείο της δημοκρατίας που ζω, η οποία ρίχνει το φταίξιμο σε μένα τον δημόσιο υπάλληλο και εκπαιδευτικό που μετά από 12 χρόνια παίρνω 900 ευρώ και πρέπει να πληρώσω εγώ.
          Φταίω εγώ που δεν είμαι πατριώτης όπως οι υπόλοιποι βουλευτές που δεν έχουν υπηρετήσει ποτέ οι περισσότεροι στο στρατό αλλά όμως νοιάζονται.
          Φταίω εγώ που δεν μπορώ να καταλάβω ότι δημοκρατία είναι το πολίτευμα όπου βουλευτές, υπάλληλοι της βουλής, φοροφυγάδες, ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων, πρόεδροι ποδοσφαιρικών ομάδων, ιδιοκτήτες εφημερίδων και τηλεοπτικών μέσων, είναι όλοι πιο ίσοι στα προνόμια από τους υπόλοιπους και ίσως και πιο πατριώτες και για αυτό δεν θίγονται από τα μέτρα.
          Φταίω εγώ που δεν λέω να κατανοήσω τους εθνικούς λόγους για τους οποίους οι δικηγόροι δεν καταβάλλουν ΦΠΑ, οι γιατροί δεν πληρώνουν φόρους, οι υπάλληλοι της βουλής παίρνουν 16 μισθούς.
          Φταίω εγώ ο δάσκαλος που εκατομμύρια ευρώ δίνονται σε θνησιγενείς και μεταθανάτιες εφημερίδες μέσω κρατικών χρημάτων και σε ποδοσφαιρικές ομάδες.
          Φταίω εγώ ο εκπαιδευτικός γιατί αντί να κάνω ιδιαίτερα και να μην έχω οικονομικό πρόβλημα περιμένω να μου δώσει μισθό το κράτος.
          Φταίω εγώ  γιατί δεν μπορώ να αντιληφθώ ότι πρέπει να δώσω ως πατριώτης και το 13 μισθό για να μπορούν οι εργολάβοι να φτιάχνουν δρόμους με τριπλάσιο κόστος από ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη. Για να μπορούν οι ίδιοι εργολάβοι μέσα από τις εφημερίδες τους και τους σταθμούς τους να στοχοποιούν τους δημόσιους υπαλλήλους για το χάλι της οικονομίας.
          Φταίω εγώ που δεν νοιώθω πατριώτης για να δώσω και το 12ο  μισθό στο κράτος για να μην αποδίδει κανένας καναλάρχης ασφαλιστικές εισφορές αγγελιόσημα και κάθε ιδιοκτήτης εφημερίδας να μπορεί να έχει αφορολόγητο ποσό από τον τζίρο του και να μπορούν συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι να είναι στη μισθοδοσία υπουργείων.
          Φταίω εγώ που δεν έχω offshore εταιρεία όπως όλοι οι καλοί πατριώτες και που πιστεύω ότι  νόμιμο είναι μόνο ότι είναι και ηθικό.
          Φταίω εγώ  ο προδότης της πατρίδας που δεν δίνω και τον 11ο μισθό μου για να μπορούν οι τράπεζες να δηλώνουν πριν λίγα χρόνια αστρονομικά κέρδη τετραπλάσια σε σχέση με τις ευρωπαϊκές και μόλις τα στελέχη τους έπεσαν έξω να τους δίνει το κράτος 108 δις.
          Φταίω εγώ   ο τεμπέλης δημόσιος υπάλληλος που το κράτος χαρίζει δις σε φαρμακευτικές εταιρείες για εθνικούς λόγους και δεν συλλαμβάνει λαθρέμπορους καυσίμων.
          Φταίω εγώ που δεν είμαι τόσο πατριώτης για να βοηθήσω με το μισθό μου τους εργατικούς επιχειρηματίες του ιδιωτικού τομέα που έχουν τη χαμηλότερη φορολογία στην Ευρωζώνη και δεν φορολογούνται τα μερίσματά τους.
          Φταίω εγώ λοιπόν που λόγω έλλειψης πατριωτισμού δεν μπορώ να αντέξω το γεγονός ότι για το κράτος εγώ ο εκπαιδευτικός των 900 ευρώ θεωρούμαι δαπάνη περικοπτέα και ίσως και σπατάλη.
          Για όλους αυτούς τους λόγους προχωρώ κι εγώ στα δικά μου επώδυνα πλην όμως αναγκαία μέτρα και παροτρύνω και όλους όσους νοιώθουν το ίδιο να τα ακολουθήσουν. Προτείνω λοιπόν σε όλους τους εκπαιδευτικούς μέχρι να φυλακιστούν κάποιοι πολιτικοί ή να δημευτούν περιουσίες φοροφυγάδων να θυμούνται τα εξής.
Δεν αγοράζω τίποτα πέρα από τα απολύτως αναγκαία. Ας κινηθεί η αγορά από τους τίμιους και εργατικούς υπαλλήλους του που δεν ανήκουν στο δημόσιο τομέα.
          Παρόλο δε που δεν είμαι και τόσο πατριώτης προτείνω στην κυβέρνηση που σίγουρα όλοι είναι πατριώτες τα εξής μέτρα περιμένοντας να μας πει και κάποιος πόσα δις  θα απέφεραν
1.     Φορολόγηση 1% των χρηματιστηριακών συναλλαγών.
2.     Φορολόγηση 40 % των επιχειρήσεων.
3.     Φυλάκιση για όσους δεν αποδίδουν ΦΠΑ
4.     Φόρος 5% επί των στρατιωτικών δαπανών.
5.     Παύση χρηματοδότησης ΠΑΕ και ΚΑΕ.
6.     Παύση χρηματοδότησης ιδρυμάτων πρωθυπουργών.
7.     Παύση χρηματοδότης εφημερίδων και ιδιωτικών καναλιών με κρατική διαφήμιση
8.     Οι πλούσιοι που φυλάσσονται από αστυνομικούς να καλύπτουν και τη μισθοδοσία τους
9.     Οι επιχειρηματίες να συμβάλλουν και αυτοί επώνυμα αν όχι με 20% τουλάχιστον με 10% έκτακτη εισφορά ως καλοί πατριώτες που δεν είμαστε εμείς οι δημόσιοι υπάλληλοι.
10.  Φόρος 10% στα έσοδα από τα διόδια χωρίς να αυξηθεί η τιμή γιατί οι εργολάβοι είναι και οι περισσότερο πατριώτες από όλους.
 ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΤΩΣΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΘΑ ΧΥΘΕΙ ΑΙΜΑ ΕΑΝ ΠΑΛΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΛΗΞΟΥΝ ΣΤΙΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΤΣΕΠΕΣ
Αλιευμενο απο το Διαδίκτυο 

7 Ιουν 2011

Ειδική Παροχή των 176 €

πηγή:http://www.doe.gr/index.php?categoryid=1
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
          ΓΙΑΝΝΗ Ε. ΔΡΑΓΑΣΑΚΗ
ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 228 & ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 2
      ΤΗΛ.: 6540508  FAX: 6540507
Αθήνα 6-6-2011
                                                                 Προς τη ΔΟΕ για ενημέρωση Συλλόγων
Θέμα:  Ειδική Παροχή των 176 €
Να πάλι που είναι αναγκαίο και επιτακτικό να σας ενημερώσουμε για την εξέλιξη του εν λόγω θέματος και για το τι πρέπει να γίνει από δω και πέρα, αφού κατακλύζεστε από πληροφορίες και δικαίως βρίσκεστε σε κάποια αναστάτωση.
Υπενθυμίζουμε ότι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, οι εκπ/κοί ανάθεσαν σε διάφορα δικηγορικά γραφεία, και σε μας, το τελευταίο εξάμηνο 2006, την άσκηση αγωγών διεκδίκησης του επιδόματος αυτού των 176€.
Οι περισσότερες από τις αγωγές αυτές δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί να συζητηθούν στα Διοικητικά Δικαστήρια, τα οποία είναι αρμόδια για τους μόνιμους υπαλλήλους. Κάποιες όμως είτε πιλοτικά είτε κατά προτίμηση είτε λόγω ρυθμού εκδίκασης κάποιων Δικαστηρίων, συζητήθηκαν, εκδόθηκαν αποφάσεις και το καλό είναι πως ως προς το δικαίωμα είναι θετικές, στα μεν αστικά δικαστήρια μέχρι και τον Άρειο Πάγο στα δε διοικητικά μέχρι και το Εφετείο και αναμένεται απόφαση από το Συμβούλιο Επικρατείας, οπότε και θα κριθεί οριστικά το θέμα.
Μεγάλο όμως πρόβλημα ακόμη είναι το ζήτημα της παραγραφής. Ο Άρειος Πάγος έχει κρίνει υπέρ της 2ετούς παραγραφής των αξιώσεων των υπαλλήλων, ενώ το Συμβούλιο Επικρατείας και με πρόσφατη απόφασή της Ολομέλειας έκρινε υπέρ της 5ετούς παραγραφής. Λόγω δε της σύγκρουσης αυτής, η υπόθεση παραπέμφθηκε στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, από το οποίο αναμένεται με αισιοδοξία, (ύστερα και από σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων), κρίση υπέρ της 5ετούς παραγραφής.
Με βάση λοιπόν τα δεδομένα αυτά, αφ'ενός δηλαδή την αναμονή έκδοσης αποφάσεως από τα ανώτατα δικαστήρια και αφ'ετέρου την αβεβαιότητα για την παραγραφή και προς αποφυγή ασκήσεως αλλεπάλληλων αγωγών, είχαμε συστήσει την κατάθεση αιτήσεων στην Υπηρεσία με αίτημα την καταβολή του επιδόματος, ώστε να διακοπεί η παραγραφή και να μη χαθεί το δικαίωμα. Απ'όσο γνωρίζουμε τέτοιες αιτήσεις κατατέθηκαν από όλους τόσο το 2008 όσο και το 2009.
Η μέχρι τώρα νομολογία ορίζει ότι τόκοι οφείλονται μόνο από την κοινοποίηση της σχετικής αγωγής στο Δημόσιο και όχι από την κατάθεση της παραπάνω αίτησης. Για μας αυτό όχι μόνο είναι δευτερεύον, αλλά και σύμφωνα με την πρόσφατη νομολογία του ΕΔΑΔ η τοκοφορία των αξιώσεων αυτών αρχίζει από την ημερομηνία που αυτές κατέστησαν απαιτητές και όχι από την επίδοση της αγωγής, που σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα θα αλλάξουν θέση και τα ελληνικά δικαστήρια. Δεν υπερασπιζόμαστε όμως απόλυτα την άποψή μας αυτή γιατί για πολλούς μπορεί να είναι σημαντικό ζήτημα.
Επειδή εμείς εμμένουμε στη θέση ότι δεν είναι απολύτως απαραίτητο να ασκηθούν σ'αυτή τη χρονική συγκυρία αγωγές, συνιστούμε την υποβολή και πάλι νέας αίτησης στην Υπηρεσία, με το απλό αίτημα: «Παρακαλώ να μου χορηγήσετε το επίδομα των 176€ για το διάστημα από την υποβολή της προηγούμενης αίτησής μου, μέχρι σήμερα».
Τονίζεται όμως με έμφαση ότι η υπόδειξή μας αυτή σε καμιά περίπτωση δεν είναι δεσμευτική και επαφίεται σε καθένα και καθεμιά να αποφασίσει ελεύθερα τόσο για την επιλογή άσκησης αγωγής, όσο και για την επιλογή δικηγορικού γραφείου για το σκοπό αυτό. Εμείς πάντως, συνεπείς με τα παραπάνω, δεν ασκούμε αγωγές σ'αυτή τη φάση.
Με εκτίμηση
Ο Νομικός Σύμβουλος της ΔΟΕ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ 

Tι ισχύει για την αναγκαστική άρση υπεραριθμίας


Σχετικά με τις υπεραριθμίες σας ενημερώνω τα εξής:
Η διαδικασία ρύθμισης των υπεραριθμιών καθορίζεται από τα Π.Δ. 50/96 και 100/97.
A. Ποιος κρίνεται υπεράριθμος (άρθρο 14 Π.Δ. 50/960)
i.) Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 του Π.Δ. 50
ii.) Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.
iii.) Από τις διατάξεις των άρθρων αυτών εξαιρούνται όσοι τοποθετήθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. α και γ του Π.Δ. 50. Οι πολύτεκνοι έχασαν αυτό το προνόμιο, σύμφωνα με το άρθρο 30 παρ.4 του ν.3848/2010.
Β. Πού γίνεται η άρση υπεραριθμίας (αρ.12 Π.Δ. 100/97)
Μόνο σε κενή θέση της ίδιας ομάδας σχολείων κατά προτεραιότητα ή σε κενή θέση όμορης ομάδας σχολείων.
Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις σε σχολεία της ίδιας ή όμορης ομάδας, ο υπεράριθμος δε μετακινείται οργανικά.
Πουθενά δεν προβλέπεται αναγκαστική άρση υπεραριθμίας. Συνεπώς ο χαρακτηρισμός ενός εκπαιδευτικού ως υπεράριθμου σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι χάνεται η οργανική του θέση. Αν το επιθυμεί μετά από αίτησή του τοποθετείται κατά προτεραιότητα σε κενά που υπάρχουν στην ίδια ομάδα ή σε όμορη ομάδα σχολείων και μόνο. Αλλιώς μπορεί να διεκδικήσει κάποια κενή θέση, με βάση τα μόρια μετάθεσης, συγκρινόμενος με όλους τους άλλους που ζητούν βελτίωση θέσης , βρίσκονται στη διάθεση ή ήρθαν με μετάθεση στην περιοχή που ανήκει το σχολείο.
Αν δεν επιθυμεί ή δεν μπορέσει να πάρει νέα θέση τότε παραμένει υπεράριθμος στο σχολείο του.
Γ. Άρση λειτουργικής υπεραριθμίας
Αν τη νέα σχολική χρονιά και πάλι υπάρχει υπεραριθμία (λειτουργική), τότε μετακινείται κατά προτεραιότητα σε λειτουργικό κενό που υπάρχει σε όμορα σχολεία ή σε σχολεία της ίδιας περιοχής μετάθεσης ή σε άλλη περιοχή σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ.31 του ν.3848/2010
Του Κ. Κοντσιώτη
Αιρετός  του ΠΥΣΔΕ Ν. Λάρισας

5 Ιουν 2011

ΗΤΑΝ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΚΙΝΓΚ


 

.....Οι δάσκαλοι αναγνωρίζουν πίσω από την απόφαση της υφυπουργού το «μαχαίρι» στις θέσεις και πιέζουν τη Διδασκαλική Ομοσπονδία να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις. Ήδη εκδηλώθηκε έντονα η αντίδραση της ΠΑΣΚ δασκάλων Με ανακοίνωση της κατήγγειλε «την απόφαση να καταργήσουν με μια μονοκοντυλιά τα ολοήμερα σχολεία στα ολιγοθέσια σχολεία και να μετατρέψουν τα υπόλοιπα επίσημα σε «παιδοφυλακτήρια» αφού θα φοιτούν σ αυτό μόνο παιδιά εργαζόμενων γονέων. Η ΠΑΣΚ κάλεσε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να συναισθανθεί το βαρύτατο ατόπημα της και να ανακαλέσει άμεσα την απαράδεκτη απόφασή της» προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση «θα βρει απέναντι της ολόκληρο τον κλάδο, με πρωτοπόρο την παράταξή μας»......

4 Ιουν 2011

Η "λιτότητα" μέσα από τα μάτια ενός παιδιού


Η "λιτότητα" μέσα από τα μάτια ενός παιδιού και με μια γερή δόση βρετανικού χιούμορ. Πρόκειται απλά για το πιο τέλειο χιουμοριστικό βιντεάκι για την κρίση!
Ο πατέρας του βίντεο, πίνοντας ένα ποτήρι σαμπάνια, λέει στην μικρή κόρη του πως το χαρτζιλίκι της ανήκει στο παρελθόν, λόγω του χρέους που βαραίνει την οικογένειά τους. Το κοριτσάκι διαμαρτύρεται πως ήταν καλό παιδί, και πως οι γονείς της φταίνε που ξόδεψαν όλα τα λεφτά τους στον τζόγο και το αλκοόλ, μα ως απάντηση παίρνει μια σκούπα για να καθαρίσει καμινάδες και να αποπληρώσει το οικογενειακό χρέος. Αποκορύφωμα: Το εισόδημα της κατάσχεται και η ίδια "απολύεται" από το σπίτι, λόγω οικονομικής στενότητας!
δες το εδώ                                                         
 

3 Ιουν 2011

Νυχτώνει για τα ολοήμερα

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΕΤΕΙ ΟΡΟΥΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗΣ ΜΕΧΡΙ ΑΦΑΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ

Της ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ
Σε περιστολή του θεσμού των ολοήμερων σχολείων, θεσμού που εισήγαγε το ίδιο το ΠΑΣΟΚ πριν από δέκα χρόνια, προχωρά το υπουργείο Παιδείας. Με απόφαση που έλαβε, χθες, εντελώς αιφινιδιαστικά, καταργεί -ουσιαστικά- τα μικρά ολοήμερα σχολεία στην περιφέρεια και αυστηροποιεί τις προϋποθέσεις σε όλα τα υπόλοιπα.
Μετά τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων, η συρρίκνωση των ολοήμερων είναι η νέα παρέμβαση με στόχο την εξοικονόμηση πόρων, που στην προκειμένη περίπτωση είναι μισθοί εκατοντάδων ωρομίσθιων, αρκετών μονίμων και σχολικές δαπάνες. Περίπου 500 σχολεία στην περιφέρεια αναμένεται να καταργηθούν και περίπου άλλοι τόσοι ωρομίσθιοι (ειδικοτήτων) να μην ξαναπροσληφθούν τη νέα σχολική χρονιά.
Σύμφωνα με την απόφαση που υπέγραψε, χθες, η αρμόδια υφυπουργός Εύη Χριστοφιλοπούλου, απαιτείται πλέον να φοιτούν τουλάχιστον 60 παιδιά στο σχολείο και 15 στο ολοήμερο, ενώ πρέπει να εργάζονται και οι δύο γονείς. Σημειωτέον, η τελευταία προϋπόθεση ισχύει για όλα τα ολοήμερα, τα οποία κατά τ' άλλα θα ευνοούνταν από τις συγχωνεύσεις. Η υπουργός είχε μιλήσει για αντισταθμιστικά οφέλη... Οπως και να έχει, πάντως, τα μόνα τυχερά, είναι μετρημένα: τα 800 περσινά πιλοτικά και άλλα 161 που συμπεριελήφθησαν φέτος στη λίστα.
Εν ολίγοις, σχεδόν καταργείται ο θεσμός στην περιφέρεια, αφού η συντριπτική πλειονότητα των σχολείων είναι ολιγοθέσια, εξαφανίζεται στις δυσπρόσιτες, ενώ συρρικνώνεται εν γένει. Συγκεκριμένα, η απόφαση προβλέπει:
Οι προϋποθέσεις
- Σε όλα τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία που έχουν οργανικότητα κάτω από 6/θ, είναι δυνατόν να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα με τις εξής προϋποθέσεις:
1. Να είναι εγγεγραμμένοι και να φοιτούν ανελλιπώς τουλάχιστον εξήντα (60) μαθητές στο σχολείο.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος να είναι 15 μαθητές.
3. Στα ως άνω Δημοτικά Σχολεία με Ολοήμερο Πρόγραμμα θα εγγράφονται και θα φοιτούν στο πρόγραμμα του Ολοήμερου οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή σχετική δήλωση ανεργίας.
4. Η αποχώρηση των μαθητών από το Ολοήμερο Πρόγραμμα μπορεί να γίνεται μετά το τέλος κάθε διδακτικής ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος με την προϋπόθεση ότι θα έχει κατατεθεί στην αρχή του σχολικού έτους σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους.
Εντονες είναι οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας στις νέες περισταλτικές παρεμβάσεις στο χώρο της Παιδείας, που έχουν προσλάβει, πλέον, τη μορφή ανεμοστρόβιλου.
Παρασύρονται και διαλύονται κεκτημένα ή ακόμα και πρωτοποριακές κατακτήσεις του παρελθόντος, όπως ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου.
Πολλοί δάσκαλοι θυμήθηκαν τα σχολεία για τα παιδιά εργαζόμενων γονέων (τα ΔΑΜΕΓ) που λειτουργούσαν πριν εισαγάγει ο Γιώργος Παπανδρέου το ολοήμερο. Δέκα χρόνια πίσω...

Κομνηνός Μαντάς, πρόεδρος ΔΟΕ: «Είναι βαρύτατο ατόπημα η αιφνιδιαστική απόφαση της υπουργού Παιδείας, η οποία ουσιαστικά καταργεί τα ολιγοθέσια ολοήμερα σχολεία. Τα μετατρέπει σε παιδοφυλακτήρια αλλοιώνοντας πλήρως το χαρακτήρα της αγωγής που πρέπει να παρέχεται στα παιδιά που φοιτούν σ' αυτά. Αν θέλει να είναι συνεπής με τις εξαγγελίες της θα πρέπει άμεσα να ανακαλέσει αυτή την απόφαση». *